ADALET İÇİN HUKUKUN GEREĞİ İÇİN ÇAĞRIMIZDIR

ADALET İÇİN HUKUKUN GEREĞİ İÇİN
ÇAĞRIMIZDIR
 
Sayın Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü yöneticileri,

Aynı hizmet zinciri içinde yer almamıza rağmen; Elektronik personeli, Hava Trafik Kontrolörü AIM memuru, hatta fiili olarak herhangi bir seyrüsefer hizmeti vermeyen asistan ATC- AIM, stajyer ATC gibi öğrenci ATC adayı memurlar hangi usul ve esaslara göre 1. Grupta yer alıyor EUROCONTROL bunların maliyetini karşılıyor da Elektrik ve Makine Motor personeli 2. Grupta yer alıyor ve EUROCONTROL kısmen karşılıyor.

Havalimanı aynı, görev yeri aynı, hava aracı aynı, amaç aynı ancak gruplar farklı…

Herkes Elini vicdanına koyup düşünsün lütfen…

Bu işte bir yanlışlık yok mu?

Havacılık Tazminatına ilişkin uygulamalar ya diğer meslek gruplarının imtiyazlı bir şekilde 1. Grupta  değerlendirilmesini sağlamış ya da bizlere negatif ayrımcılık yapılarak 2. Grupta yer almamıza neden olmuştur.

Bizlere haksızlık yapılmıştır, DANIŞTAY verdiği karar ile açık ve net olarak bunu ortaya koymuştur.

Ayrıca taleplerimizi inceleyen Cumhurbaşkanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hukukçuları da yapılan haksızlığı, hukuksuzluğu görmüş ve Danıştay kararına göre düzenleme yapılması gerektiği yönünde birçok kez Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünü uyarmıştır.

Hem Türkiye hem de bizler kaybediyoruz!

Türkiye tarafından sağlanan hizmetin birim ücreti 2001 yılında 44,49 EURO, 2023 yılı aralık ayında ise sadece 21,38 EURO olarak gerçekleşmiştir. EUROCONTROL teşkilatından bedeli tahsil edilecek hizmetlerin birim ücreti yıllar içerisinde artmak yerine düşmüştür. 2001 ile 2022 yılları arasında verilen hizmet birimi 4 milyondan 16 milyona ulaşarak 4 katına yükselmiş ancak Türkiye’nin gelirleri aynı oranda artmamıştır. Ülkemiz EUROCONTROL üyesi 41 ülke arasında verdiği hizmet miktarı bakımından 2. sırada yer alırken elde ettiği gelir bakımından 6. sırada yer almaktadır.

Lütfen bunu herkes sorgulasın

Türkiye merkezli havayolu şirketleri, Avrupa hava sahasını kullanırken ortalama 65 EURO (Almanya 72 EURO, İsviçre 120 EURO) öderken bu ülkelerin hava yolları Türk hava sahasını kullanırken 21,38 EURO ödemektedir.

Bu durum hem ülkemizin kaybetmesine hem de THY ve Pegasus gibi yerli havayolu şirketlerinin de Avrupa ülkelerinin havayolları arasında haksız rekabete neden olmaktadır.

Bütün bunlarla birlikte; Açık kaynaklardan edindiğimiz verilere göre Türkiye döviz kurundaki yükselmeye paralel olarak maliyetini arttırmadığı için Danıştay kararının uygulanması maliyetleri arttırmak için bir fırsat olmasına rağmen bu yapılmayarak 22 ayda yaklaşık 305 Milyon EURO KAYBETMİŞTİR. Bunlar sorgulanması gereken hususlardan sadece bir kaçıdır.

İlgili daire başkanlıkları bu kayıpları önlemek, ülkemize girecek döviz miktarını artırmak için çalışmak yerine Danıştay kararının uygulanmasını nasıl önleriz diye çalışıyorlar.

Bu durum çok üzücü ve kabul edilebilir bir şey değildir.
 
Onanmış kesinleşmiş Danıştay kararına, Cumhurbaşkanlığı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yazılarına rağmen haklarımız neden verilmiyor? 2 yıldır ne bekleniyor? Neden hukukun gereği yapılmıyor?
 
Elektrik ve Makine/Motor camiası olarak tek bir isteğimiz var!

Yukarıda bahsedilen unvanlara hangi usul ve esaslar uygulanmış ise aynı usul ve esaslar bizler içinde uygulansın.

Bizler ADALET İSTİYORUZ!
SAYGILARIMIZLA
HAVELTED